چگونه بفهمیم حساب اینستاگرام ما هک شده است؟ ، با افزایش محبوبیت اینستاگرام، بسیاری از هکر‌ها برای سوء استفاده از آن ایجاد شده‌اند. در حال حاضر، روش‌های مختلفی برای هک اینستاگرام وجود دارد که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

چگونه بفهمیم حساب اینستاگرام ما هک شده است؟

در این روزها، بسیاری از افراد از برنامه محبوب اینستاگرام استفاده می‌کنند. در این مدت، ممکن است با نشانه‌هایی از هک شدن مواجه شوید. در این صورت، شما باید از اینکه چگونه می‌توانید حساب خود را محافظت کرده و جلوی هک شدن صفحه خود را بگیرید، آگاه باشید. به این منظور، راه حل‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند تا سریع‌تر سایر دستگاه‌ها را از حساب خود حذف کنید. در ادامه این مقاله، با ما همراه شوید تا اطلاعات کامل‌تری در این زمینه به شما ارائه دهیم.

چگونه اینستاگرام هک می‌شود؟

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی محبوب عکس و ویدیو است که توسط فیسبوک مالکیت دارد. با افزایش محبوبیت این شبکه اجتماعی، بسیاری از هکر‌ها برای سوء استفاده از آن ایجاد شده‌اند. در حال حاضر، روش‌های مختلفی برای هک اینستاگرام وجود دارد که در این مقاله به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

– مهندسی اجتماعی
– حملات فیشینگ
– کوکی هایجک
– کلید زنی
– آسیب پذیری‌های priv8 (حملات zero day)
– کرک کردن

مهندسی اجتماعی

برای بسیاری از شما، سوال مطرح می‌شود که چگونه یک فرد می‌تواند از طریق مهندسی اجتماعی به اینستاگرام شما نفوذ کند؟ باید ابتدا بگوییم که مهندسی اجتماعی یا هنر فریب، یکی از اولین مراحل هر نفوذی است.

در این روش، هکر اطلاعات مورد نیاز خود را از هدف خود جمع‌آوری می‌کند و به منظور دستیابی به آن، ممکن است به عنوان یک دوست کاملاً مخلص عمل کند. در این دوستی، او بیشترین اطلاعات شما را (مانند شماره موبایل، علایق شما، نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و غیره) که ممکن است یکی از اطلاعات رمز عبور اینستاگرام شما باشد، به دست می‌آورد.

یا حتی ممکن است مدتی تلفن همراه شما در دست هکرها باشد که نیز فرصتی برای او است و می‌تواند منجر به هک اینستاگرام شما شود

حملات فیشینگ
همانطور که می‌دانید، روش فیشینگ نیز یک زیرشاخه از روش‌های مهندسی اجتماعی است. در این روش، پس از به دست آوردن اعتماد طرف مقابل از طریق مهندسی اجتماعی، لینک‌های فیشینگ که به عنوان ماهی تلنگر در نظر گرفته می‌شوند، به هدف داده می‌شوند و از آنجایی که هدف به طرف مقابل اعتماد دارد، لینک مخرب را باز می‌کند و در صورت عدم آگاهی، اطلاعات خود را در صفحه تقلبی وارد می‌کند و به راحتی صفحه را به هکر می‌دهد.

کوکی هایجک

این روش پیچیده‌تر از روش‌های قبلی است. راه انجام این کار این است که هکر باید ابتدا دسترسی به مرورگر هدف داشته باشد. این شرایط را شامل می‌شود:

شرط اول این است که طرف برای ورود به اینستاگرام از یک مرورگر استفاده کند. شرط دوم این است که مرورگر او آسیب‌پذیر باشد یا اینکه طرف مهندسی اجتماعی دسترسی لازم را برای هکر فراهم کند تا هکر بتواند کوکی‌های اینستاگرام را به دست آورد.

بعد از به دست آوردن کوکی‌ها، کافیست آن‌ها را با کوکی‌های خود جایگزین کنید تا بتوانید وارد حساب اینستاگرام هدف شوید.

کلید زنی (Keyloggers)

کلید زنی یک نرم‌افزار جاسوسی یا نرم‌افزار نظارتی است که می‌تواند معادل نظارت دیجیتالی باشد و هر کلیک، لمس، دانلود و گفتگو را تشخیص دهد
کلید زنی یک نرم‌افزار است که به طور پنهانی کلیدهای صفحه کلید شما را جمع‌آوری کرده و در اولین اتصال اینترنتی به هکر ارسال می‌کند. این کار معمولاً با هدف جمع‌آوری اطلاعات حساب کاربری، شماره کارت اعتباری، نام کاربری، رمز عبور و سایر اطلاعات خصوصی انجام می‌شود.
یک کلیدزنی‌گر می‌تواند تمام کلیدهایی که در سیستم شما فشرده می‌شود را ضبط کند، از جمله اطلاعات ورود به حساب کاربری برای وبسایت‌ها و برنامه‌های مختلف. اگر یک کلیدزنی‌گر در سیستم شما وجود داشته باشد، می‌تواند اطلاعات ورود به حساب شما را به هکر ارسال کند، نه تنها برای اینستاگرام بلکه برای سایر حساب‌های مهم مانند حساب بانکی، ایمیل و حساب‌های دفتر کار. مهم است که اقدامات امنیتی مناسبی را اتخاذ کنید، مانند استفاده از نرم‌افزار ضد ویروس قابل اعتماد و اسکن منظم سیستم شما برای شناسایی هرگونه تهدیدی. علاوه بر این، رعایت عادات سایبری خوبی مانند استفاده از رمزهای عبور قوی و منحصر به فرد و فعال کردن تأیید هویت دو مرحله‌ای می‌تواند به حفاظت از حساب‌های شما در برابر دسترسی غیرمجاز کمک کند.

api چیست؟ و برای فروشندگان خدمات شبکه های اجتماعی چه کاربردی دارد؟
ادامه مطلب

آسیب‌پذیری‌های روز صفر(حملات zero day)

مطمئناً شنیده‌اید که می‌گویند: امنیت ۱۰۰٪ نیست. با این حساب، امکان دارد یک شبکه اجتماعی قوی مانند اینستاگرام نیز آسیب‌پذیری‌هایی داشته باشد که برخی از آنها به عنوان حملات صفر روز شناخته می‌شوند. در حمله صفر روز، تنها هکر از آسیب‌پذیری (باگ) آگاه است و می‌تواند به راحتی از آن برای انجام اقدامات مخرب استفاده کند. مهم است که بدانید که این روش به ندرت استفاده می‌شود زیرا پیدا کردن یک آسیب‌پذیری صفر روز وظیفه‌ای آسان نیست و نیاز به تخصص زیادی دارد.

 کرک کردن

روش کرک بیشتر بر روی رمزهای عبور ضعیف تمرکز می‌کند و هدف آن به دست آوردن رمز عبور از طریق تست خطا می‌باشد. برای این منظور ابزارهای زیادی توسعه داده شده است، هر یک از آنها معایب خود را دارند. به عنوان مثال، پشتیبانی از پروکسی می‌تواند یک ویژگی مهم در یک ابزار کرک باشد که تنها تعداد محدودی از ابزارها آن را دارا هستند.

علائمی که نشان می دهد در اینستاگرام هک شده اید

اگر هر یک از علائم زیر را مشاهده کردید، باید بدانید که اینستاگرام شما هک شده است:

  • دیگران می‌توانند به حساب شخصی شما دسترسی پیدا کنند بدون اطلاع صاحب حساب
  • پستی را در اینستاگرام منتشر کنند بدون اطلاع صاحب حساب
  • عدم دسترسی به حساب اینستاگرام
  • دیدن لایک‌ها و کامنت‌های پست‌های دیگران بدون اطلاع صاحب حساب
  • اگر رمز عبور صحیح را وارد کنید، نمی‌توانید وارد حساب خود شوید
  • با توجه به اینکه صاحب حساب اینستاگرام این کار را انجام نداده است، به طور ناگهانی به تعداد زیادی از افراد دیگر فالو می‌کنید

این تنها برخی از نشانه‌های هک شدن اینستاگرام شما هستند و اگر هر یک از این نشانه‌ها را مشاهده کنید، بهتر است فوراً رمز عبور خود را تغییر دهید.

اگر اینستاگرام من هک شد باید چکار کنم؟

یکی از اولین و موثرترین اقداماتی که صاحب یک حساب می‌تواند در صورت هک شدن اینستاگرام خود انجام دهد، تغییر رمز عبور است. این کار باید در اسرع وقت انجام شود تا هکر فرصتی برای انجام آن نداشته باشد

اگر در حالی که کد را به شماره‌ی تلفن همراه خود ارسال می‌کنید، متوجه شوید که شماره تغییر کرده است، باید روی “نیاز به کمک بیشتر” در برنامه اینستاگرام کلیک کنید.

توجه: باید با دستگاهی که قبلا استفاده کرده اید وارد شوید. اینستاگرام باید متوجه شود که شما از طریق همان دستگاه وارد سیستم می شوید.
برای جلوگیری از پیشروی هکر و انجام فعالیت‌هایش در حساب‌های دیگر شبکه‌های اجتماعی شما، بهتر است رمز عبور شبکه‌های اجتماعی دیگرتان را (در صورتی که رمز عبور یکسان است) تغییر دهید. علاوه بر این، فراموش نکنید که بهتر است به طور فوری از هک شدن صفحه‌تان به اینستاگرام گزارش دهید.

در مرحله اول، باید اقداماتی را برای برطرف کردن هکر از صفحه‌تان انجام دهید. به این منظور، باید وارد بخش فعالیت ورود به حساب کاربری شوید. این بخش به شما کمک می‌کند تا دستگاه‌های مختلفی که به حساب شما متصل شده‌اند را شناسایی کنید و باعث خروج آنها و بازگرداندن صفحه به وضعیت قبلی شوید.

یکی دیگر از راه‌های بازیابی صفحه اپلیکیشن اینستاگرام در صورت مشاهده نشانه‌های هک شدن آن، تغییر رمز عبور است. خوشبختانه، اپلیکیشن اینستاگرام امکان خروج از حساب کاربری را در صورت تغییر رمز عبور فراهم می‌کند، بنابراین اگر شخص دیگری که به حساب اینستاگرام شما وارد شده است، باید با رمز عبور جدید مجدداً وارد شود.

اگر هکر قبل از شما رمز عبور را تغییر داده باشد، می‌توانید از طریق ایمیل برای بازیابی رمز عبور جدید استفاده کنید و رمز عبور را خودتان تغییر دهید.

یکی از اقدامات موثرترین در صورت مشاهده نشانه‌های هک شدن، استفاده از تأیید دو مرحله‌ای است. این گزینه بهترین جلوگیری را از ورود یک غریبه به حساب شما فراهم می‌کند، به طوری که هربار که می‌خواهید وارد حساب کاربری خود شوید، باید کدی را که به شما ارسال می‌شود وارد کنید، و این اقدام مانع از هک شدن حساب شما می‌شود.

آشنایی با قابلیت کلوزفرند اینستاگرام
ادامه مطلب

برای بررسی لیست دستگاه‌های متصل به حساب اینستاگرام، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. بعد از به‌روزرسانی اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید.
2. به بخش پروفایل شخصی خود بروید.
3. دکمه منو را لمس کنید.
4. گزینه تنظیمات را انتخاب کنید تا وارد بخش تنظیمات اینستاگرام شوید.
5. حالا روی بخش امنیت کلیک کنید.

در پنجره‌ای که ظاهر می‌شود، گزینه فعالیت ورود را انتخاب کنید.

توجه کنید که برای دسترسی به این گزینه، نیاز به روش‌های تغییر IP دارید.

حالا می‌توانید مکان و نوع دستگاهی که به حساب شما متصل است را مشاهده کنید. اگر در لیستی که ظاهر می‌شود، دستگاهی غیر مجاز به حساب شما متصل شده است، روی دکمه سه نقطه کنار آن لمس کنید و گزینه خروج را انتخاب کنید. پیامی ظاهر می‌شود که اعلام می‌کند دستگاه از لیست دستگاه‌های متصل به حساب شما حذف شده است. روی دکمه تأیید کنید.

توجه: توجه داشته باشید که اگر هکر رمز عبور شما را دارد، ممکن است به راحتی مجدداً وارد حساب شما شود، بنابراین بهتر است با انتخاب گزینه تغییر رمز عبور، رمز عبور خود را تغییر دهید.

چگونه از هک شدن اکانت اینستاگرام جلوگیری کنیم؟

1. از رمز عبور مناسبی برای حساب خود استفاده کنید. برای مثال، یک رمز عبور موثر و امن باید بیش از 6 کاراکتر داشته باشد. همچنین، استفاده از حروف بزرگ و کوچک و اعداد می‌تواند در امنیت رمز عبور حساب اینستاگرام شما موثر باشد و از مشاهده نشانه‌های هک شدن اینستاگرام جلوگیری کند.

2. بهتر است حساب خود را به حالت عمومی تنظیم کنید و برای بیشترین امنیت، حساب خود را به فیسبوک متصل کنید.

3. پس از مدتی رمز عبور خود را تغییر دهید و پیام‌هایی که از طریق حساب اینستاگرام خود دریافت می‌کنید درباره تغییر رمز عبور جدی بگیرید و رمز عبور خود را تغییر دهید.

4. شماره تماسی که با آن به حساب اینستاگرام خود وارد می‌شوید، بهتر است دیگر شبکه‌های اجتماعی یا حساب‌های دیگر در اینستاگرام نداشته باشد.

5. حتماً ورود دو مرحله‌ای را فعال کنید.

6. اگر از طریق تلفن همراه کسی دیگر وارد اینستاگرام خود می‌شوید یا از کامپیوتر دیگری استفاده می‌کنید، حتماً بعد از انجام این کار از حساب خود خارج شوید و آن را باز نگه ندارید.

7. توجه کنید که از یک ایمیل معتبر که تنها شما به آن دسترسی دارید، برای ورود به اینستاگرام استفاده کنید.

تنظیماتی وجود دارد که می‌توانید آنها را مدیریت کنید تا حریم خصوصی حسابتان را کنترل کنید و از نفوذ کسی به حسابتان جلوگیری کنید. بنابراین آنها را یاد بگیرید و به خاطر بسپارید تا امن بمانید!

گزارش هک شدن حساب اینستاگرام بدون  ورود به اکانت

اگر به حساب اینستاگرام هک شده خود دسترسی ندارید، می‌توانید با استفاده از مراحل زیر آن را گزارش دهید:

1. به صفحه ورود به اینستاگرام بروید.
2. روی “نیاز به کمک بیشتر؟” کلیک کنید.
3. گزارش یک حساب هک شده” را انتخاب کنید.
4. دستورالعمل‌ها را دنبال کرده و اطلاعات مورد نیاز را ارائه دهید.
5. گزارش را ارسال کنید.

گزارش هک شدن حساب اینستاگرام بدون دسترسی ورود به حساب

لطفاً توجه داشته باشید که حداقل باید یک عکس از خودتان در حسابتان داشته باشید.

1. اپلیکیشن اینستاگرام را در گوشی همراه خود یا هر دستگاهی که قبلاً استفاده کرده‌اید باز کنید.
2. روی گزینه ورود کلیک کنید.
3. نام کاربری، شماره تلفن یا ایمیل خود را وارد کنید.
4. روی گزینه فراموشی رمز عبور کلیک کنید.
5. نام کاربری یا شماره تلفن را وارد کنید.
6. روی “نمی‌توانید رمز عبور خود را بازیابی کنید” کلیک کنید.
7. گزینه “بله، یک عکس از خودم در حسابم دارم” را انتخاب کنید.

با طی کردن این مراحل شما میتوانید حساب اینستاگرام خود را باز گردانید.

نتیجه‌گیری نهایی

از آنجا که هک شدن اینستاگرام روز به روز در حال افزایش است، بهتر است گزینه احراز هویت دو مرحله‌ای را برای رمزهای عبور خود فعال کنید .