آشنایی با قابلیت کلوزفرند اینستاگرام ، به کارگیری و فعال کردن قابلیت دوستان صمیمی یا  Close Friends  در شبکه اجتماعی اینستاگرام به شما کمک می کند بتوانید برخی از استوری های خود را محدود  به افراد خاصی کنید.

آشنایی با قابلیت دوستان صمیمی یا Close Friends در اینستاگرام

یکی از قابلیت های کاربردی و محبوب در شبکه اجتماعی اینستاگرام ، انتشار استوری های مختلف برای کاربران این برنامه است. در برخی از صفحات اینستاگرام که تعداد فالوور زیادی دارند، ممکن است کاربر تمایل داشته باشد تا برخی از استوری هایی را که منتشر می کند تنها افرادی خاص مشاهده کنند و از دسترس عموم بازدید کننده های پیج خارج شوند. همچنین در صورت باز بودن صفحه اینستاگرام شخص، استوری های منتشر شده از طرف او، برای کلیه کاربرانی که به صفحه دسترسی دارند، هرچند که دنبال کننده آن صفحه نباشند نیز نمایش داده خواهد شد.
راه حل شبکه اجتماعی اینستاگرام برای حل این مشکل و خواسته کاربرانی  که در برخی مواقع، یک استوری را تنها برای  برخی از دوستان نزدیک خود منتشر می کنند، استفاده از قابلیتی کاربردی در بخش استوری به نام دوستان صمیمی یا  Close Friends است، در ادامه این مطلب با جزئیات بیشتری از این قابلیت موجود در برنامه اینستاگرام آشنا خواهیم شد.
همانطور که پیش از این گفته شد از جمله قابلیت های برنامه اینستاگرام که در بین استفاده کنندگان از این  برنامه مورد توجه  قرار گرفته است،  قابلیت دوستان صمیمی یا Close Friends است. در صورتی که هنوز از این قابلیت در برنامه اینستاگرام استفاده نکرده ‌اید، این مطلب را با دقت مطالعه کنید تا  نحوه استفاده از قابلیت دوستان صمیمی یا Close Friends را یاد بگیرید.

کاربرد قابلیت دوستان صمیمی یا Close Friends در اینستاگرام

به کارگیری و فعال کردن قابلیت دوستان صمیمی یا  Close Friends  در شبکه اجتماعی اینستاگرام به شما کمک می کند بتوانید برخی از استوری های خود را محدود  به افراد خاصی کنید و از دسترس عموم بینندگان صفحه خود خارج کنید. در برخی موارد به خصوص در مورد صفحات اینستاگرامی که فالوورهای بسیار زیادی دارند، به منظور جداسازی مخاطبان خاص از عموم کاربران و دنبال کنندگانی که صفحه شما را دنبال می نمایند، می توان از این قابلیت دوستان صمیمی یا Close Friends استفاده کرد و با فعال کردن این گزینه و قرار دادن افراد مورد نظر خود در دایره ی دوستان صمیمی، می‌توانید نمایش برخی از استوری های خود را فقط مختص به این گروه نمایید.

چطور در اینستاگرام بین خطوط فاصله بزاریم
ادامه مطلب

روش فعال کردن قابلیت دوستان صمیمی یا Close Friends در اینستاگرام

برای فعال کردن این قابلیت دوستان صمیمی یا Close Friends در اینستاگرام در اولین مرحله باید بر روی سه خط موازی که در گوشه ی بالای برنامه ی اینستاگرام وجود دارد کلیک کرده و پس از آن در مرحله بعدی با گزینه Close Friends را انتخاب کنید. بعد از آن زدن روی عبارت Get Started می توانید از لیست ظاهر شده  فالوورهای خود، افراد مد نظر را برای اضافه کردن به دوستان صمیمی یا Close Friends، با زدن دکمه ADD که در جلوی هر کدام از اسامی وجود دارد، به لیست دوستان صمیمی خود در اینستاگرام  اضافه نمایید. همچنین در این بخش از برنامه این قابلیت وجود دارد که افرادی که جز فالوورهای شما نیستند را نیز به عنوان دوست صمیمی خود انتخاب نمایید. برای  انجام این کار می توانید در قسمت نوار جستجویی که در بخش لیست کاربران در قسمت Close Friends موجود است، نام کاربری شخص مورد نظر را سرچ کرده و پس از آن کاربر مورد نظر را به دوستان صمیمی و Close Friends خود  اضافه کنید.

روش حذف افراد از گروه  Close Friends

چنانچه بخواهید کاربر یا فالووری را که قبلاً به لیست دوستان صمیمی خود اضافه کرد حذف نمایید کافیست که در بخش دوستان صمیمی یا Close Friends اینستاگرام شخص مورد نظر را انتخاب کرده و پس از آن در مرحله بعد با زدن روی دکمه Remove آن کاربر را از دایره دوستان صمیمی خود در اینستاگرام حذف نمایید.

روش استفاده از قابلیت دوستان صمیمی یا Close Friends  در انتشار استوری ها

پس از مشخص کردن دایره دوستان صمیمی خود در بخش Close Friends، و تکمیل لیست دوستان مورد نظر خود، حالا نوبت به استفاده از این قابلیت در استوری ها است. برای استفاده از این قابلیت ابتدا وارد بخش استوری ها شده و پس از انتخاب فیلم یا عکس مورد نظر خود برای قرار دادن در بخش استوری، در قسمت Close Friends  با انتخاب نمودن گزینه Share ، می توانید استوری مورد نظر را تنها برای دایره دوستان صمیمی خود ارسال نمایید و دیگر فالوور های پیج دسترسی به این استوری منتشر شده نخواهند داشت.

فعالیت استارت آپ ها از مبتدی تا حرفه ای شدن در اینستاگرام
ادامه مطلب

شما در دایره دوستان صمیمی  یا Close Friends  چه کسانی هستید؟

پیش از این در مورد لیست دوستان صمیمی در صفحه خود و چگونگی اضافه کردن افراد جدید به این لیست و یا حذف کاربران از این لیست مطالبی را یاد گرفتیم، اما آیا می توان از اضافه شدن اسم خود به لیست دوستان صمیمی دیگر کاربران مطلع شد؟ در ادامه این مطلب با روش هایی برای آگاهی از اضافه شدن نام خود به لیست دوستان صمیمی یا Close Friends کاربران دیگر در شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنا خواهیم شد.
برای اطلاع از اینکه چه کاربرانی در اینستاگرام ما را به عنوان دوست صمیمی انتخاب کرده اند روشهای بسیار ساده ای  وجود دارد. به طور کلی اگر در زمان دیدن استوری های منتشر شده توسط یک نفر، در کنار تصویر یا فیلم استوری او ، گزینه ی Close Friends  قابل مشاهده بود یعنی اینکه شما جزء دوستان صمیمی فرد مورد نظر می باشید.
روش دیگر برای تشخیص اینکه آیا به دوستان صمیمی یک کاربر اضافه شده اید یا خیر، توجه به استوری های آن کاربر در اینستاگرام در بخش بالای برنامه است؛  در این روش چنانچه استوری های کاربر مورد نظر با یک دایره سبز رنگ به دور پروفایل او  نشان داده می شود، بدین معنی است که شما در لیست دوستان صمیمی یا Close Friends او هستید.

در این مطلب با جزئیات قابلیت دوستان صمیمی یا Close Friends در اینستاگرام و نحوه فعال کردن و افزودن یا حذف کاربران در این لیست دوستان، آشنا شدیم و از این پس می توانیم استوری های منتشر شده در برنامه اینستاگرام خود را دسته بندی کرده و برخی را تنها با دوستان نزدیک خود به اشتراک بگذاریم.